ORIENTAL

… ή belly dance ή χορός της κοιλιάς ή ανατολίτικος χορός … ή το ιστορικό μιας μύησης …

ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ...

Η ιστορία του χορού χάνεται στα βάθη των αιώνων και πίσω από τους παραδοσιακούς χορούς πολλών χωρών. Θεωρείται ο αρχαιότερος χορός για τη θηλυκή υπόσταση και τη γυναικεία ιδιοσυγκρασία.

Στα πρώτα χρόνια, οι γυναίκες εκτός του ότι χτυπούσαν ρυθμικά τα πόδια και τα χέρια τους χρησιμοποιούσαν και αντικείμενα χορεύοντας (κρόταλα, μαντήλια κ.ά.) για να ξυπνήσουν τη γη και τους θεούς  για  να τις προστατεύσει από την κακή ενέργεια, το κακό μάτι, την κακογλωσσιά  κ.λπ.  Αν αναζητήσει κάποιος τους τόπους που πέρασε ο Μ. Αλέξανδρος - τόσο στη Μεσόγειο, όσο και στην Ανατολή - θα καταλάβει πως ο χορός της κοιλιάς είχε και εκεί γίνει γνωστός.

Πολλά αρχαία κείμενα και ευρήματα, καθώς και έγκριτοι αρχαιολόγοι  και ιστορικοί,   όπως ο William Lawller, υποστηρίζουν ότι προέρχεται από την Ελλάδα και τις τελετουργίες γονιμότητας προς τιμήν των Θεών, όπως η Αφροδίτη, η Αστάρτη, η Άρτεμις, η τρισυπόστατη θεά Εκάτη και ο θεός Πάνας. Ηταν εξάσκηση ευγονίας και θηλυκότητας, κατά την οποία μόνο γυναίκες τις βραδιές της πανσέληνου έκαναν τελετουργικά και αφιερώματα στις θεές. Δεν γνωρίζουμε πολλά για τα Καμβύρια μυστήρια, λέγεται όμως πως το τελετουργικό τους ήταν αυτός ο χορός της ευγονίας. Επίσης λέγεται πως φυλάσσονταν φίδια (φαλλικό σύμβολο) σε καλάθια από κισσό και σε δεδομένη στιγμή απελευθερώνονταν για να μιμούνται οι ιέρειες τις κινήσεις τους. Οι ρίζες του αγγίζουν βεβαίως και τους διονυσιακούς χορούς, οι οποίοι λάμβαναν χώρα κατά την διάρκεια των βακχικών εορτών. Σε αυτούς τους χορούς κατατάσσεται ο διθύραμβος.

«La danza de fertilida», λένε οι Βραζιλιάνοι για τη Samba τους, που η ρίζα της είναι αυτή του χορού της ευγονίας. Το Flamenco έχει επίσης τη ρίζα του στο χορό της ευγονίας (ή της κοιλιάς), γι’ αυτό και χαρακτηρίζεται από την έντονη κίνηση των γοφών.

Μετά την πτώση του Βυζαντίου, οι άρχοντες αιχμαλώτισαν τις μορφωμένες και όμορφες γυναίκες (γιατί τότε μόρφωση θεωρούσαν και το χορό) και τις υποχρέωναν να χορεύουν μόνο μπροστά τους. Ήταν κατά κάποιο τρόπο ‘εξεφτελιστικό’ να χορεύουν μπροστά σε ανδρικά μάτια. Κάπως έτσι σιγά σιγά δημιουργήθηκαν τα χαρέμια. Οι Αγάδες, οι Πασάδες και οι Σουλτάνοι μπορούσαν έτσι να διαλέξουν την ‘πιο επιδέξια κοιλιά’ να τους χαρίσει ένα διάδοχο.

Επίσης, ο χορός Oriental θεωρείτο ιερός. Βοηθούσε τις γυναίκες να έχουν ένα λιγότερο επώδυνο τοκετό και ήταν απαγορευμένος για τους άνδρες να τον δουν. Στη σημερινή Αίγυπτο υπάρχει ακόμα το έθιμο ενοικίασης χορευτή σε γάμους και είναι διαδεδομένο να βγαίνει φωτογραφία με τα χέρια στην κοιλιά της χορεύτριας, κατάλοιπο των τελετών γονιμότητας.

Χορεύεται μέχρι τις μέρες σε Αίγυπτο, Τουρκία, Τυνησία, Μαρόκο, Ιράκ, Ιράν, Αλγερία, Λίβανο, Κουβέιτ, Υεμένη, Σαουδική Αραβία και, όπως φαίνεται, θα χορεύεται για πολλούς αιώνες ακόμη… Όπως και να έχει, εξακολουθεί στις ημέρες μας, να πάλλει τα γυναικεία κορμιά στους έντονους ρυθμικούς του χτύπους και να εκφράζει την ανατολίτικη νοοτροπία…

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μπορεί να λέγεται χορός της κοιλιάς, αλλά ο μυστηριακός αυτός χορός περιλαμβάνει κινήσεις σε όλο το σώμα και όχι μόνο στην κοιλιακή χώρα. Τα κρουστά στα οποία βασίζεται η μουσική του, τον κάνουν πολύ ρυθμικό και εμψυχωτικό.

Έχει ιδιαίτερα δύσκολη τεχνική και αυστηρούς κανόνες, αν και φαίνεται ελεύθερος χορός. Απαιτείται ευλυγισία και αρμονία στις κινήσεις, η οποία εάν δεν υπάρχει, αποκτάται με διάφορες ασκήσεις. Είναι μία καλή εξάσκηση για τη γυναίκα και τη βοηθά να λύσει τη θηλυκότητα της, να απελευθερώσει το σώμα της και το χαρακτήρα της και να ενισχύσει τον ψυχισμό της. Είναι γοητευτικός χορός να τον βλέπεις, γιατί έχει  σεμνή πρόκληση και ομορφιά και εκτός αυτού είναι στη φύση –σχεδόν στο… DNA –  της γυναίκας…

Γιατί να τον επιλέξω;

Αν θέλετε να ξανασυστηθείτε με το σώμα σας, να το αγαπήσετε, να μετρήσετε -επιτέλους - τους κοιλιακούς σας και όχι μόνο και να πετύχετε ανορθώσεις σε… καίρια σημεία, να τονίσετε την θηλυκότητά σας και να αποκτήσετε καλή ψυχοσωματική υγεία και όλα αυτά ανεξαρτήτως ηλικίας, έχετε κάνει την καταλληλότερη επιλογή! Δεν τίθεται όριο ηλικίας, γιατί η θηλυκότητα δεν έχει ηλικία!